MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Sagan/spelet som blev min sanning och liv!

Av ensammalejonmamman - 26 september 2014 23:00

 

 

Du är en vacker prinsessa som lever ett vanligt liv och gör vanliga saker. Du känner att varje dag ser lika ut och du kan förutspå vad som händer dagen efter – men plötsligt händer det – Prinsen kommer in i ditt liv. Han är inte på något sätt vanlig för han säjer att du är den vackraste och bästa som han någonsin träffat och att det finns ingen annan som du. Han är intensiv i sin uppvaktning och du känner dej unik och ingen annan har någonsin fått dej att känna så som han får dej att göra. Du går på rosa små moln och vardagen blir en stor fest inget är längre som vanligt. Du faller för denna prinsen och det finns ingen annnan i hela världen än ni två. Det är honom som du har väntat på och du känner dej hedrad att han valt just dej och du kan inte förstå varför han som är så bra valde just dej när han kan få vem han vill. Ni flyttar snabbt ihop och börjar planera för framtiden men det är här som du kommer till nästa nivå.

 

När han har fått dej till sitt slott börjar han sakta men säkert att minska ditt utrymme som du behöver för att vara du men detta märker inte du för det är bara rosa moln som du ser honom igenom och han är felfri. Att utrymmet minskas är för att prinsen vill ha dej och att du är så speciell. Varje sekund och minut är viktig för honom att få tillbringa med dej. Att vännerna klagar på att ni inte träffas så ofta, att du inte ringer när du lovat och att du jämt hittar på bortförklaringar när något är inplanerat är inget du reagerar över för de är bara avundsjuka på att du har hittat mannen i ditt liv och när denna tanke kommer flyttas du till nästa nivå.

 

Här börjar det rosa skimret att försvinna men du vill inte det så du försöker hålla fast bilden av att prinsen är den rätta och att det inte finns några fel eller brister i ert förhållande. Att det gör ont i magen och gnager av misstankar det vill du inte känna utan skjuter det åt sidan och tänker på allt som är bra istället för erat förhållande har inga brister det är ju det perfekta som alla är avundsjuka att du får elaka kommentarer och slag det är bara för att du inte har gjort rätt det är ju inte hans fel utan ditt. Nu är det dags för nästa nivå.

 

Här kommer mer och mer av det öppna nedbrytandet för han har redan brytit ner dej så att allt som inte är bra det tar du skulden för. Att han gav dej en örfil det var ju för att du inte hade plockat under skorna innan han kom hem. Att han skrek att du var värdelös eller inte kunde något och aldrig skulle klara dej utan honom det var ju för att du sa emot honom och ville göra något på egen hand. Slagen och skällsorden hänger hela tiden i luften men det är ju ditt fel för han har inga fel, han blir bara irriterad över ditt handlande och att det varit mycket på jobbet men han är ju så gullig ibland så du struntar i att se vart problemet ligger. Du är nu så duktig att du går vidare till nästa nivå.

 

Här finns det en uttalad rädsla men prinsen har ju sagt till dej att du aldrig skulle klara dej utan honom och att ingen skulle tro på dej om du berättade vad som händer inom slottets väggar. Varför skulle någon tro på en prinsessa som dej som tidigare var stark, självständig och vacker och glad men nu bara är en skugga av dej själv. Du är ju inget i dej själv det är ju prinsen som gör att du lever och klarar dej. Du tar emot skällsorden som haglar men orkar inte längre säja emot för du tror att detta är bilden som alla har av dej och du är alltid full med blåmärken men det var inte han som gjorde dem utan du fick dem när du var i skogen eller när du ramlade de sista trappstegen men han skulle inte göra dej illa.

 

De gånger du har försökt att lämna slottet och prinsen har han antingen sagt att han tar livet av sej eller så har han hotat med vad som händer om du lämnar honom så du stannar kvar och stänger av känslorna. Du flyttas automatiskt upp till nästa nivå.

 

Här finns inga känslor kvar för då orkar du inte leva. Du har lärt dej att när du är snäll så får du belöning men när du inte är det får du bestraffning. Han sätter upp reglerna för vad som är tillåtet och inte. Du kan inte visa känslor för han accepterar inte det och du kan inte heller känna dem för då skulle du inte överleva. Du har blivit en person utåt när de andra i kungariket ser och du är en annan person innanför slottets väggar men det finns inget av den prinsessa som du en gång var. Du har skrivit kontrakt med en som du trodde var en prins men som visade sej när du hade skrivit på pappret vara en djävul och du kan inte riva kontraktet för det finns ingen kraft kvar för allt går åt till att överleva.

 

Grattis! Du har vunnit spelet men förlorat din själ och din person. Du spelat i ett kungarike där reglerna ständigt ändras, det finns ingen röd tråd i något och du är inte en person längre du är en bricka i hans spel och det är bara att följa tärningens uppmaning när den kastas


Detta var i många år inte ett tragiskt spel/saga för mej utan det var mitt liv som slutade i en grov misshandel som ger mej konsekvenseer och handikapp för resten av mitt liv och det var för att jag till slut lät känslorna komma fram och jag följde inte längre spelreglerna och blundade för övergrepp och otrohet.

 
 
Leahna

Leahna

27 september 2014 05:01

Hej, ville bara säga ett par ord. Har bara läst detta inlägget på din blogg hitills men det räcker för att säga att du är så jävla stark som tog dig ur helvetet. Vet själv hur det kan vara att leva med en psykopat.

Styrkekramar

http://youdisturbedlittlegirl.bloggplatsen.se

ensammalejonmamman

27 september 2014 13:46

TACK de orden värmer men jag önskar att du hade sluppit veta hur det var att leva med en psykopat!
Det är en erfarenhet jag inte önskar någon

Styrkekramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards