MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Hopp eller vilja.....

Av ensammalejonmamman - 15 april 2013 00:30

 


"Man lever på hoppet" Har du hört den förr?!?! Jag har hört den mängder med gånger och tänkt den minst lika många gånger men jag har insett för att det ska förändras saker så måste jag ha viljan jag kan inte bara hoppas att det ska förändras. Jag kan inte bara hoppas att människor ska acceptera mig för den jag är, jag måste vilja att de gör det och "rensa" dem som inte gör det, jag kan inte bara hoppas att vi ska få känna oss trygga jag måste vilja att vi ska få göra det och ta tag i det! Jag skulle kunna dra massor av exempel och för många som läser detta så tänker ni säker att Hallå vad är detta för nyhet! Till er kan jag bara säga "Grattis att ni insåg detta tidigare än mig för jag önskar att jag hade insett detta så mycket tidigare för det hade gett mig så mycket mer i livet och jag hade sluppit så många saker som jag inte ens önskar min värsta ovän"

 


Jag inser nu när de flesta tycker att jag är obekväm, jobbig och att jag "inte passar in" för att jag för första gången i min del av livet ställer krav på dem som finns runt mig och myndigheter att det ska finnas en plats för mig och den jag är, att jag ska få känna det som är mänskliga rättigheter ~ att jag har hittat min VILJA till det som jag bara tidigare önskade. Nu drömmer jag inte bara om det utan nu kräver jag att de ska se mig, att de ska göra så att jag och de som jag älskar ska kunna känna oss tex så trygga som vi kan. Och till min förvåning finns det människor som förstår mig, som ser mig och som accepterar. När jag började detta så tänkte jag att jag skulle stå där helt ensam men jag inser att det inte är så farligt att vilja trots allt, att det inte är så farligt att veta vem man är till viss del och fortsätta att utforska den delen av sig själv som jag fortfarande inte har hittat helt för det finns människor som förstår och accepterar och viljan skrämmer inte alla och gör inte idag att jag blir bestraffad för den. Jag behöver inte fly för att jag säger vad jag vill säga, jag behöver inte gömma huvudet för att slagen kommer att hagla mot det för att jag har sagt eller gjort vad jag har velat längst där inne och jag blir inte bestraffad för att jag har em egen vilja idag som jag blivit förr! Varför skulle det ta nästan fyra år att förstå det.....................

 

Att det känns som att det är jag som är den straffade för att jag får rätta mitt liv efter vissa saker som permissioner och det lagen säger, det kan jag inte rå på men jag inser att idag hoppas jag inte bara att jag ska kunna påverka den, jag har viljan att förändra för de qvinnor och barn som kommer efter mig i denna situationen. Jag önskar att vi vore de sista men jag vet att vi tyvärr inte är det. Jag har turen att ha nära personer som stöttat mig och gör det än i dag och som älskar mig och finns för mig hur liten jag än känner mig och jag vill kunna göra något för dem som inte har det, för dem som kommer att känna allt det som jag känt under min resa ~ bara energin finns. 

 

Man lever på hoppet ~ ja det är säkert så och det är säkert det som jag kommer att leva vidare på men nu när jag funnit viljan till att förändra, växa och komma vidare så vägrar jag att släppa igen. Jag vill intte komma tillbaka till det Ingemansland som jag så länge varit i! Jag känner att jag nu vill komma till den punkten där jag kan sluta en fred med mig själv att jag inte kunnat göra mer än jag gjort för att vi ska få känna en trygghet i det kaos som vi har. Om jag fick känna lite av den trygghet jag en gång kände innan Helvetet fann mig skulle jag vaa nöjd för jag inser att jag aldrig kommer att släppa ner skölden helt för faran kommer alltid att vara där men nu är jag inte längre ensam! Och jag inser att man är inte stark när man är ensam men man måste vara det och det tar mer än man tror på kroppen fysiskt och psykiskt att vara det............så idag önskade jag att jag hade funnit viljan tidigare men det är bara att landa i det gamla uttrycket "Att allt har sin tid" och som en av de kloka herrarna i mitt liv brukar säga "Ansträng inte din hjärna åt saker som inte går att göra något åt utan använd den åt saker som du kan göra något åt istället" (Han är rätt klok även om jag inte tänker säga det åt honom  )

 

  CRAMAR   

 
 
Hjärtat

Hjärtat

15 april 2013 01:00

Vilken kraft...när jag läser detta känner jag glädje sprudla...
jag känner kraften :)

Respekt till dig, fina människa <3

http://vedenbrant.bloggproffs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards