MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

Växer inte vissa människor upp?

Av ensammalejonmamman - 17 augusti 2015 21:06

Jag påstår inte att jag är felfri eller att jag är bäst men jag kan inte låta bli att reagera när människor runt mej känns som om de har ett liv utan ett annsvar och där man kan göra det som man känner för där och då. Ja jag kan oxå göra det som känns och passar mej för dagen men jag tar fortfarande mitt 

 

Jag har haft en livsfilosofi som följt med mej och det är att det jag tar på mej det har jag ansvar för och det som är beroende av mej det måste jag ta hand om. Svårare än så behöver det inte vara. Beslut som jag tar påverkar dem som är beroende av mej för att överleva och den ekvationen är inte svår att förstå och det gör mej så förbannad att se att människor som är vuxna och har satt andra till jorden om det så är beslutet att skaffa barn eller låta sina djur få ungar inte tar ansvar för det när det inte längre är "nymodigt" Ja jag kanske låter elakt men det är en sanning och det kanske inte är alla som vågar erkänna det högt. Det är inte bara gulligt utan det är allvar när man tar beslutet för det kommer någon som inte har bett om att komma till denna jorden och då anser jag att man ska göra det bästa för dem. Ja jag vet man är inte mer än människa me man kan ändå göra sitt bästa och inte bara sätta sina egna intressen och nöjen först för dessa individer som kommer är beroende av oss som tagit beslutet och det är något att tänka på innan man tar det. 

 

Ansvar för mej är viljan att ta ansvar för våra egna handlingar och inte skylla på andra eller lägga över beslut, handlingar på andra som finns runt oss för att det finns annat som lockar mer just då. Jag är glad att jag kan se mej själv i spegeln och veta att jag har gjort det jag har kunnat för att ta ansvar för de beslut som jag tagit i mitt liv, sen har det inte alltid blivit rätt men jag har gjort det bästa jag har kunnat där och då och jag har aldrig gett upp utan kämpat på och inte valt den enkla vägen för att det är den som har verkat mest intressant för min egen del där och då utan jag har sett till dem jag satt till jordens bästa.

 

Det är dags att ta ansvar och stå för sina beslut och att de som inte vuxit upp än att göra det för man kan inte leva som en tonåring hela livet när man har de runt sej som är beroende av sej!

 

CRAM från HäxanSurtant    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards