MITT liv i MIN blogg med MINA ord

Direktlänk till inlägg 3 juli 2015

Jag är en sökare!

Av ensammalejonmamman - 3 juli 2015 21:10


Mitt på en strand i gassande sol så slår det mej ~ jag är en sökare och har varit det i den sista delen av mitt liv. Jag tittade på människorna som fanns runt mej och inser att massor av dessa har radan funnit sin stil och sej själva och de är betydligt yngre än mej och det får mej att undra om jag någonsin vetat vad som varit min stil!

 

Om jag skulle bjuda in er i min garderob så finns det inget där som egentligen som avslöjar vem som är jag. Jag har massor av olika stilar, allt från kläder som är som ett andra skinn till kläder som ser ut som "mammamodell" och alla de färger du kan tänka dej. Om du skulle titta på min musiksmak så skulle du inte heller få en bild av mej för den är bildad efter mitt humör. Mycket i mitt liv så håller jag nog fortfarande på att försöka lära känna mej själv i men samtidigt så undrar jag: Har det någon gång funnits en klar del som varit jag? En del som stuckit ut oc som varit mitt kännetecken?

 

Tanken skrämmer mej för jag inser hur lätt det var att forma om mej när jag kom in i mitt destruktiva förhållande till den personen som han ville vara för visste jag själv hur jag ville vara eller vem jag var?! Tankarna maler runt i mitt huvud medan jag tittar runt på alla dem som besökt stranden tillsammans med mej och trollen denna varma dagen och jag kan genom att bara titta på dem säja en hel del om dem som person eller är det så att de bara har hamnat i ett fack? Samtidigt ser de lyckliga ut så det kan inte bara vara så att de har hamnat där utan att vilja vara där. Tankarna är många och även känslorna och åter igen kommer funderingen tillbaka ~ Hur hittar man till sitt sanna jag? Är det så att man får en chans och om man inte tar den så är det förbi eller är det så att vissa inte hittar fram till det? Hittar alla sej själv eller strävar jag mot något mål som är helt omöjligt att nå?

 

Min psykolog sa sist när jag träffade henne att det gäller att man lär sej vad det är som är "jag" och vad jag använder som säkerhetsbeteende för att slippa min ångest men hur ska jag veta det när jag ibland inte vet vem som är jag........... Nu vet jag i alla fall att jag är en sökare och det känns faktiskt spännande    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ensammalejonmamman - 29 november 2020 21:37


  .....och påverkade en hel värld och ändå var inte jag beredd på den effekt den skulle få på mig. Jag är alltid personen som insett att den dagen jag fick ensam vårdnad utan umgänge så stog jag ensam med barnen och hade allt ansvar och för mig va...

Av ensammalejonmamman - 26 november 2020 16:18


Undra hur många gånger jag har hört det uttrycket och visst stämmer det men det spelar ingen roll hur många år som går för såren rivs upp av minsta lilla känns det som. Vet inte varför jag alltid ska känna det som att en text, en sång eller vissa ord...

Av ensammalejonmamman - 22 november 2020 23:00

SKRÄCKBLANDAD FÖRTJUSNING   SÖNDAG 22 NOVEMBER 2020, 22:45 ...... som jag tar upp detta med bloggen igen efter drygt 3 år i tystnad. Varför - jag har saknat detta att ha mitt lilla place att skriva av mig utan att ...

Av ensammalejonmamman - 4 juli 2017 19:17

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6323869374

Av ensammalejonmamman - 5 april 2017 20:07


      Jag har alltid tyckt att jag har gjort det som varit bäst för barnen och att det är deras bästa som legat i första hand. Plötsligt så slog det mig att det är det jag gjort när de varit med men det som jag gjort mot mig själv när de låg och ...

Presentation


Förr trodde jag att livet var till för att levas ~ nu vet jag att det är en kamp men jag har bestämt mig för att vinna den! Jag ska vinna den för mina barns skull och kan jag hjälpa en enda kvinna som lever eller har levt i samma helvete som mig så är det

Lämna en vink så blir jag glad

Finns inga dumma frågor

20 besvarade frågor

Bloggar jag följer

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards